Hur är läget då?

Ovant. Här sitter man. I bloggskorna igen.
Aja, here we go.

Läget är som följer:

Matilda, min älskling, är på Arvikafestivalen och gör saker jag inte skulle gjort. Eller jag tror egentligen inte att hon är så vild, jag litar på henne, men jag tycker om att oroa mig för mina nära och kära, och tar varje tillfälle att utöva lite gammalfräsch hederlig nagelbitning.
Sidospår: Jag oroar mig för alla mina vänner. Alltid. När
Isak var bortrest till London, på sin svennetonårsresa utan mamma för första gången var mina naglar ett bra sätt att påminna sig om hur Berlin såg ut 1945. När Olof plötsligt försvann i två veckor i början av sommarlovet blev jag helt skärrad, och försökte ringa honom till hans mobil minst två gånger per dag (tills han kom hem och sa att han bara hade vart på konfaläger, och att jag hade fått veta det två månader innan). Till och med mina ytligaste bekanta får med sig en omärklig ryggsäck av min bastanta oro när de ger sig iväg någonstans. Således eskorteras min älskade flickvän, helt utan att hon vet nåt om det där borta på festivalområdet, av tre eller fyra tankfartyg, alla innehållande mången ton av min saknad. Håhå jaja. Slut på Sidospåret.
Alltså, the darling one and only promenerar just nu runt bland de fulla festarna, och ska om trekvart lyssna på The Knife. Jag är inte avundsjuk alls.

Jag har varit på jobbintervju här. Det är ett företag för kapitalförvaltning, och min arbetsuppgift där skulle gå ut på att ringa stora företag och rika privatpersoner och erbjuda seminarier med gratis fika, där de skulle få veta hur bra allt skulle bli om Acta, som företaget heter, fick förvalta deras stålar. Men lönen är bra, och jobbsituationen kunde verkligen vara värre, så det hoppar jag stenhårt på, om jobbintervjun gick bra. Vilket jag tror den gjorde.

Vidare har jag tjänat 2250 kronor i sommar, hittills. På en och en halv timmes jobb. Oj, där skakade sverige när era hakor gick i golvet. Men hissa upp dem igen, jag ska förtälja hur en sådan till synes overklig ekvation går ihop.

Så här brukar det låta när jag berättar om mina småjobb jag ibland gör:
Nån annan person:
Så, jobbaru med nåt på fritiden då?
Jag: Tja.. jag dubbar lite ibland.
Nån annan person: Jaha!
Jag: Vet du vad dubbning är?
Nån annan person: Haha. Tss.. hehe..alltså... Nej.
Jag: Ja nämen du vet, när man tar in utländska tecknade serier till svenska kanaler måste man ju först lägga på svenskt tal för att kidsen ska förstå. Det gör jag. Är rösten till tecknade serier.
Nån annan person: Åh fan.
Jag: Visst sörrö.
Nån annan person: Så... Haru vart med i nåt man sett då?
Jag: Nej, jag får alltid bara vara med i de mest obskyra skitgrejerna som ingen nånsin sett.
Nån annan person: Men typ vad? Jag kanske sett det!
Jag: Haha, ja jo, kanske. Har du Nickelodeon?
Nån annan person: (om ja fortsätter samtalet, om nej självdör konversation och jag börjar skruva på mig obekvämt och säger "nej vet du, nu måste jag gå in dit till det där hörnet. hejdå. du får inte följa med." i det här fallet säger vi att denna någon har det) Jarå.
Jag: Okej, har du sett Hey Arnold nån gång?
Nån annan person: Vänta vad är det nu igen... jo just det, han med huvudet som ser ut som en amerikansk  fotboll! Jaaa, det har jag sett!
Jag: Åh, okej. Ja jag är nämligen Arnolds svenska röst i typ tre säsonger och en långfilm.
Här blir nån annan person ofta rätt duktigt imponerad, och utbrister: Nähä?! Wow! Du är så cool Jack, jag vill vara precis som du! Åååååh du är min idoool, jag ska starta din fanclub! Säg mig store mästare, vill du ge mig äran att låta mig slicka din överjordiska skosulor?

Ungefär.

Och på det jobbet tjänar jag sjuhundrafemtio (750 svenska riksdaler) i timmen. Och förra gången jag jobbade var jag uppbokad i tre timmar, men jobbade bara en och en halv av dem. Men eftersom jag var uppbokad tre timmar fick jag betalt för den andra hälften av tiden som jag inte jobbade. Och nu snart ska stålarna ramla in på mitt konto. Finfina fickpengar inför min tvåveckorsseglats om en vecka.
Den ja.
Serni, att om åtta dagar seglar jag iväg med en läcker tvåmastare ut på östersjön, för tredje året i rad. Sen kommer jag åka runt  med den i tretton dagar, ute på äventyr i förhoppningsvis Tyskland, Polen, Danmark och förhoppningsvis även havet lite grann.
Som ni förstår blir det knapert med bloggande då, men oroa er inte, något ska jag nog kunna höra av mig. Men men, då vet ni det. Mer om det senare.

Men nu är klockan tio i ett.

Jag tänker ringa min flickvän, se till att allt är bra, försäkra henne om hur mycket jag älskar henne, och sedna lägga mig med den stoora boken Jag Arne Anka, Spermaharen och Vattenmelonen av Marian Keyes. Sen ska jag försöka hinna med att sova lite också.

Jag är tillbaka på riktigt.
Men vänliga hälsningar
er hängivna bloggare / Jack/Tow

Kommentarer
Postat av: petra

Jättekul!!! Ska tipsa mina (just nu rätt fåtaliga) läsare om detta!

Postat av: olof

åh jack, till dig vill jag säga tack
när du försvann, mina bloggdrömmar nästan sprack
men du kom tillbaks, som zlatan gjorde med sin klack, åh jack
detta ska jag fira med att ta på mig frack och köpa korv med bröd på en mack
att du är tillbaka gör mig inte lack
jag avgudar dig mer än jag avgudar chack chirack (försöker inte ens stava)
nu ska jag gå och titta till min far, som igår kanske lite för mycket drack

jaja, så kan det gå... men skämt åsido, när det gäller mitt teraputiska leverne så handlar det om kvalitet, inte kvantitet, som jag sa "tveklös bäst, inte flest"... och som jag så många gånger tidigare sagt, så grundas min rolighet endast i elakhet när jag är med dig, eftersom du är grunden till att jag är som jag är... ;)
som tillägg så drack inte pappa för mycket, jag ville bara avsluta... tjenixen

2006-07-15 @ 10:33:55
URL: http://kellys.blogg
Postat av: Inkan

Trefvligt att Petras ättling sätter spår i cyberrymden igen... så får jag tjuvläsa vad unga män av idag tänker och tror och inte minst vet.
Men snälla yngling: sluta oroa dig! Det tar bara energi alldeles i onödan :)

Inkan:)

2006-07-16 @ 10:34:34
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback