Jag blir så trött

Jag låg och läste i min sängs underslaf. Jag har svårt att hitta bekväma sätt att läsa på, och den här gången försökte jag göra det genom att ha boken jag läste (ett Dilbert-seriealbum) på golvet, och läsa genom att ha huvudet lite utanför sängen. Detta renderade mig snabbt huvudvärk. Medans jag läste och fick mer huvudvärk såg jag ner på mitt golv, och noterade att trots att jag dammsög igår, var det väldigt otrevligt där. Damm och ost och konstiga avklippta bitar av en sytråd. Därför tänkte jag att jag skulle dammsuga. Jag reste mig mödosamt och gick till garderoben i vilken dammsugaren står. När jag böjde mej ner för att hämta den, precis efter att ha öppnat garberobsdörren, ramlade en kofta i huvudet på mig. Jag kände mej omedelbart mycket dum. Jag tappade helt motivationen att hämta ut dammsugare och rätade melankoliskt på ryggen, och placerade uppgivet blicken på min säng lagom för att se hur mitt seriealbum som jag lämnat där lugnt och stillsamt slog igen sig. Jag hade inte lämnat något hundöra, eller något annat riktmärke för var jag var.

Nu måste jag lägga tillbaks koftan, ta fram dammsugaren, komma på var det var jag såg skräp nånstans, dammsuga upp skräpet, hitta var jag var i boken, och dessutom baka bullar och koka kaffe.

Jag blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Olof

optimismen kommer som en käftsmäll på söndagsmorgonen... vad var det du kallade mig nu igen? hmm

Postat av: Malin

nämen det är ju du Jack! råkade bara länka till din blogg på måfå (den 2:a bloggen jag varit inne på i mitt liv..) och så ser jag mitt eget hus på förstasidan! coolt..
ha de bra!
Malin (granne..)

2006-05-09 @ 22:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback