Liten lägesuppdatering.

Ja.
Jag tänkte jag skulle bara berätta lite vad som pågår här och där.

* Sommar har sånär som på drämt till Stockholm. Det är varmt o soft o mysigt, och jag, älsklingsMatilda, Isak och hans flickvän Sandra hade vattenpipepicknick i helgen, innan Matilda skulle iväg och slagsmåla på Sergels Torg i samband med Reclaim the City första maj.
Själv gick jag mest runt där och iakktog allt tovigt hår och allt missnöje. Stoppa borgarna i papperskorgarna, tyckte de flesta, och jag mest tyckte de var fåniga.

* De jävlarna på Sourze, som jag arbetar för, har äntligen fått in stålarna de är skydliga mej på mitt konto! Jag har fanimej levt under existensminimun (bortsett från mat och sånt som man ju får hemifrån) jättelänge nu! Usch vilka kapitalister det finns överallt.

* Det har öppnat en ny restaurang precis där jag bor.
38247-49
Den heter Göta Ark och ligger nåt i stil med fem meter från min ytterdörr. Där har de lunch för sextiofem spänn. Den är lite mystisk dock, för de håller väldigt låg profil. Mänskor som går in där kommer ut igen utan att ha ätit. För de hittar inte själva restaurangen. Som som sagt håller låg profil.

* En mig närstående
blogg har iochmed framförandet av en kontroversiell åsikt i islamdebatten som pågår lite här och var råkat ut för verbalt slagsmål och fördömning. Den lades ner, men togs sedan upp igen. Skönt att ha dej tillbaka på marknaden!

* Att jag skriver här på min blogg innebär inget i fråga om flickvän. Jag är fortfarande stenkär i min matilda. Men jag blev så samvetstrasig när jag såg att min blogg faktiskt var önskad att fortsätta.

* Jag har sett V for Vendetta. Den var bra. Ett sjujäkla soundtrack hade den också.

* Min skola taggar ner inför skolavslutningen. Mer lugna dagar, mer bild, mer sol som man kan ligga i och strunta i allt vad skola heter! Jiihaa!

Får se om jag kommer på mer sen.
Men det här räcker tills vidare.
Mors.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

V för Vendetta var kanon! Jag gillade den skarpt. Klockren filmatisering. Och ja, Soundtracket var bra...

Må FINT

Postat av: Anna

Jag gillade också filmen, men boken är ett strå vassare. Låna och läs, rekommenderar Anna.

2006-05-04 @ 09:03:45
URL: http://contigo.se/anna
Postat av: petra

ja där myntade du ännu ett nytt begrepp;
existens-minimun!
djävligt bra faktiskt!
Mini-mun...

2006-05-04 @ 12:02:02
URL: http://sallyklee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback